Werkgevers

Heeft u vat op uw ziekteverzuim? Weet u dat 75% van het verzuim in Nederland als oorzaak stress heeft? Door de economische neergang hebben organisaties de afgelopen jaren steeds meer gereorganiseerd. Nu de economie langzaam weer aantrekt, kijken organisaties veelal of ze het toenemende werk met het zittende personeel kunnen uitvoeren.

Hierdoor raken steeds meer mensen overbelast. Tel daarbij de toenemende druk van de overheid op om steeds meer zorgtaken rondom bijvoorbeeld ouderen in de familiekring of buren neer te leggen, dan is het niet zo raar dat medewerkers steeds meer stress- en burn-outklachten ervaren.

  • Stress en burn-out zijn op dit ogenblik niet meer uit de media weg te denken. Helaas ook niet uit de statistieken. Bron: TNO
  • 36% van het ziekteverzuim heeft stress als oorzaak.
  • Het ziekteverzuim in Nederland kost werkgevers jaarlijks ruim 11 miljard euro aan doorbetalingskosten.
  • 1 miljoen van de werkenden heeft last van burnout symptomen.
  • Door werkgerelateerde stressklachten zitten werknemers gemiddeld 180 dagen thuis.
  • Stress is momenteel beroepsziekte nummer 1 in Nederland.

Ziekteverzuim is te vermijden wanneer stress vroegtijdig wordt aangepakt. Het is beter te voorkomen dan te genezen. De drie belangrijkste oorzaken van stress en burn-out op de werkvloer zijn namelijk: te weinig autonomie, gebrek aan waardering, gebrek aan structuur, en veel, belastend werk met een hoge werkdruk.

Hoe?

Coaching Noord werkt nauw samen met het CSR Centrum (Bureau voor Stressmanagement). Vandaaruit is een individueel-en een op organisatieniveau programma ontwikkeld om de werkdruk en stress te verminderen het werkplezier te vergroten.

Individueel

De individuele stresscoaching focust zich op stressreductie in lichaam, geest en gedrag met als resultaat meer energie (lichaam), verhoogd concentratievermogen (geest), verbeterd zelfinzicht en zelfmanagement.

Coaching Noord biedt verschillende trajecten aan.

Voordelen bij Coaching Noord

Uitgebreide intake met aandacht voor de oorzaak en achtergrond van de klacht

Verwerken van een vervelende, schokkende ervaring

Aansluiten bij jou als persoon

De juiste stappen op het juiste moment

Korte lijnen